Rabu, 5 Januari 2011

kenangan masa lalu...

Rasanya masih belum terlewat untuk mengucapkan SELAMAT TAHUN BARU 2011. Adakah azam anda pada tahun 2010 tercapai.Jika tercapai tahnian dan syabas saya ucapkan. Anda seorang yang hebat kerana berjaya merealisasikan azam anda dan kepada mereka yang belum berjaya mencapai azam anda usahakan pada tahun ini termasuklah diri saya.Usaha itu tangga kejayaan. Saya berharap dengan bermulanya tahun baru ini segala impian dan harapan saya akan tercapai.Semoga dipermudahkan segala urusan hidup.Kehadiran tahun baru ini bermakna bertambahnya umur seseorang termasuk umur saya iaitu berumur 28 tahun. Pastinya banyak kenangan suka duka sepanjang 28 tahun dipinjamkan hidup di muka bumi Allah ini.Kehidupan saya yang bermula dari fasa pertama iaitu berada dalam rahim ibu. Kemudian, apabila lahirnya saya di muka bumi kedua ibu bapa saya pasti mengharapkan saya menjadi insan berguna dan menjadi kebanggaan mereka. Adakah apa yang diharapkan oleh mereka tercapai?
Kenangan yang dilalui sememangnya ada pahit dan indah untuk dikenang.Kenangan yang indah pasti akan disemat dalam sanubari kita.Namun begitu, kenangan yang pahit jangan dibuang.Jadikan ia sebagai satu pengajaran, kenalpasti kenapa ia berlaku dan sebabnya dan yakinlah bahawa setiap apa yang berlaku itu pasti ada hikmahnya,pasti ada manisnya kerana kita adalah insan yang dipilih untuk mengharungi semua itu supaya jiwa kita kuat,minda kita positif,serta ia menjadi warna-warna pelangi dalam kehidupan kita. Akhir sekali fikir positif atas perkara yang terjadi.

http://www.smashingapps.com/wp-content/uploads/2008/02/love-wallpaper.jpg


Tiada ulasan:

Catat Ulasan